Рис. 5 Динамка обсягу коштв на рахунках Уряду в банквськй систем та в НБУ, млн. грн.
Опинившись в умовах дефциту коштв (рис. 5), Уряд здйснював погашення ОВДП шляхом здйснення нових запозичень (рис. 6), однак рефнансування боргу було здйснено за умов, як не виршують проблему боргового навантаження на бюджет, а лише дозволяють перенести х на майбутн пероди.
Рис. 4 Частка ОВДП, що знаходяться в обгу, у розрз утримувачв у 2010 р., %
Рис. 3 ОВДП, що знаходяться в обгу, за сумою основного боргу у розрз утримувачв у 2010 р., млн. грн.
Довдково: У другому та третьому кварталах 2010 р. операц Нацонального банку Украни з купвл-продажу державних облгацй Украни не мали значного впливу на лквднсть банквсько системи: х обсяг за вдповдний перод скоротився на 10,6 вдсоткв до 64,2 млрд. грн., водночас з метою стимулювання кредитно активност банкв НБУ починаючи з червня звужував строковий спектр депозитних сертифкатв, залучаючи кошти на мнмальний термн, у зв язку з чим середньозважена ставка за моблзацйними операцями знизилася з 6,1 вдсотка у червн до 0,7вдсоткв у липн, у той час як банквська система з метою уникнення додаткових ризикв перенесла здйснення активних операцй в сферу без ризикових нструментв в короткостроков ОВДП (рис.3) (за счень-серпень зростання на 73 вдсотка або на 15 млрд. грн. до 35,6 млрд. грн.).
У счн-серпн 2010 р. на внутршньому ринку було залучено 54,9 млрд. грн. що на 35,2 вдсотка бльше нж у вдповдному перод 2009 року 40,6 млрд. грн., що з одного боку було забезпечено участю НБУ, який з метою пдтримки лквдност банквсько системи здйснював купвлю ОВДП на вторинному ринку та приймав х в заставу пд видачу кредитв рефнансування, з ншого низькою кредитною активнстю та полтикою комерцйних банкв. За счень-серпень обсяг державних цнних паперв, що знаходились у власност НБУ зрс на 18 млрд. грн. (рис. 3).
Рис. 2 Обсяги доходв та видаткв зведеного бюджету Украни за счень-серпень 2009 р., млн. грн.
Рис. 1 Обсяги доходв та видаткв зведеного бюджету Украни за счень-серпень 2010 р., млн. грн.
Тобто, на даний час, сну значна проблема фнансування дефциту бюджету в умовах необхдност виконання державою зобов язань щодо покриття дефцитв господарюючих суб ктв, таких як НАК «Нафтогаз Украни», а також Пенсйного фонду. Частково виршу проведений секвестр, вдповдно до якого прийнятими змнами до Законв Украни Про Державний бюджет Украни на 2010 рк та Про загальнообов язкове державне пенсйне страхування видатки бюджету скорочено на 17 млрд. гривень та зменшено дефцит бюджету до 4,99 вдсотка вд ВВП, а також та прийняте ршення щодо пдвищення тарифв на газ. Але навть цих змн недостатньо дефцит загалом лишаться значним, в той час як джерела його покриття обмеженими.
На тл незначного приросту доходв до 7,8 проти счня-серпня 2009 р., дефцит зведеного бюджету у вдповдному перод 2010 р. становив 39,4 млрд. грн., який був профнансований за рахунок внутршнх запозичень у розмр 54,9 млрд. грн., зовншнх 24,8 млрд. грн. Формування нетипового для середини року розмру дефциту бюджету пов язано з необхднстю фнансування затверджен законом про бюджет статт витрат на тл падння доходно частини бюджету (рис. 1 ).
Зведений бюджет.
Аналз поточного стану державних фнансв та прогноз ставок дохдност ОВДП на кнець 2010 року.
Острокоморець Олег.
Аналз поточного стану державних фнансв та прогноз ставок дохдност ОВДП на кнець 2010 року
Внимание: прогнозы ИЭЭ
Информация поисковых систем СМИ
Обращаем внимание на инновацию, созданную на данномPсайте. Внизу главной страницы расположены графики,P которые в on line демонстрируют изменения цен на мировых рынках золотаP и нефти, а также экономический календарь публикации в Интернете важных мировых экономическихPиндексовP
Галерея выдающихся ученых
Инновация - это исторически бесповоротное изменение способа производства вещей. Й. Шумпетер
Аналз поточного стану державних фнансв та прогноз ставок дохдност ОВДП на кнець 2010 року | Институт Эволюционной Экономики
Комментариев нет:
Отправить комментарий